Verzenden & Bezorgen
Alle bestellingen (uitgezonderd palletzendingen), welke voorradig zijn en op werkdagen vóór 20:00 uur worden besteld, zullen dezelfde dag verzonden worden. Deze worden normaliter de volgende werkdag (max 48u) aangeboden tijdens kantooruren en op zaterdag. Voor het versturen van uw bestellingen maken wij gebruik van de diensten van PostNL. Via de app van PostNL kunt u nauwlettend de status van uw orders in de gaten houden. Ook ontvangt u per mail op het moment van inpakken van uw order een inpakbevestiging met Track & Trace nummer. Deze link is vanaf 22:00 uur actief.
De verzendkosten van SluisICT duidelijk op een rijtje:
– Zendingen van boven de €250,00 exclusief BTW worden gratis verzonden.(*met uitzondering van buitenlandse zendingen en palletzendingen)
– Bij zendingen beneden de €250,00 exclusief BTW wordt €6,95 in rekening gebracht
Verzending met PostNL en de PostNL app
Onze pakketten worden verzonden met PostNL.
Via de PostNL app kunt u veel zaken zelf regelen, zoals het aangeven van de aflevertijd van uw pakket.
Echter, in onderstaande gevallen is het niet mogelijk om de aflevertijd van uw zending zelf aan te passen in de app:
– Wanneer het pakket nog niet is ontvangen door PostNL
– Als de zending uit meerdere pakketten bestaat (Multi colli zending)
– Als het een antwoordnummer zending is
– Als de zending voor het buitenland bestemd is
– Wanneer het pakket niet machine geschikt is
– Wanneer u het pakket retourneert aan de deur
Herretourneren kan tevens gemeld worden via de PostNL app na de eerste bezorgpoging tot 22:00 uur.
Meer informatie over de diensten en de app van PostNL vindt u hier: https://www.postnl.nl/
Heeft uw pakket schade opgelopen tijdens het verzendproces?
Mocht er onverhoopt tijdens transport schade zijn ontstaan, meld dit altijd direct bij de chauffeur van de betreffende pakketdienst. Is het pakket ernstig beschadigd? Dan mag u het pakket weigeren aan de deur en zal het pakket naar ons terugkomen. Wij vragen u dit zo snel mogelijk aan ons te laten weten, dan sturen wij een vervangende bestelling op. Zonder schademelding kan uw transportschade niet in behandeling worden genomen.
Zaterdagzending
Wanneer u een bestelling op vrijdag plaatst, wordt dit automatisch een zaterdagzending. Naast de standaard verzendkosten van €6,95, zijn hier geen extra kosten aan verbonden. Bestellingen geplaatst op vrijdag na 20:00 uur, op zaterdag en zondag, zullen maandag verzonden worden.
Backorder
Wanneer niet alle producten uit uw order voorradig zijn, worden de backorders kosteloos nagestuurd. U hoeft hier niks voor te doen. U ontvangt een inpak bevestiging als uw backorder wordt nagestuurd.
Retourneren
Heb je een defect of verkeerd product ontvangen? Is jouw bestelling tijdens transport beschadigd? Wens je jouw aankoop te retourneren onder het herroepingsrecht? SluisICT onderscheidt zich door een snelle retourservice. Of je nu één of meerdere producten wilt retourneren, in de meeste gevallen kunnen wij binnen enkele dagen een om- of inruil realiseren.
- Neem contact op met SluisICT per mail of telefoon
- Wij leggen de volgende stappen uit afhankelijk van uw situatie
Richtlijnen retourneren
Bij het retourneren van een product naar SluisICT dien je de volgende richtlijnen te volgen.
- Het product dient degelijk verpakt te zijn met een doos, zoveel mogelijk inclusief originele verpakking en accessoires.
- Plak bij voorkeur geen extra stickers, plakband, etiketten en dergelijke op de verpakking van het product.
- Stuur de producten altijd voldoende gefrankeerd naar SluisICT. Producten die niet voldoende gefrankeerd zijn of onder rembours worden aangeboden zullen wij niet in ontvangst nemen.
- Je bent als verzender verantwoordelijk voor de zending totdat deze door SluisICT is ontvangen. Wij adviseren u dan ook om uw product(en) verzekerd te verzenden.
- In de volgende gevallen kunt u de kosten voor de retourzending per mail bij SluisICT declareren:
- SluisICT heeft een ander product geleverd dan het bestelde product.
- Er is sprake van een defect binnen de garantietermijn en -voorwaarden.
Als je een product onder het herroepingsrecht naar ons terug wilt sturen, dan dien je daarnaast de onderstaande richtlijnen te volgen.
- Het product dient volledig met alle accessoires, kabels, boekjes, etc. geretourneerd te worden.
- Bij beschadiging van het product kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht.
- Eventuele waardevermindering die op is getreden door gebruik anders dan in een fysieke winkel kan in rekening worden gebracht.
Verdere afhandeling
Zodra het product bij ons binnen is gekomen zullen wij beoordelen of je recht hebt op reparatie, omruil of creditering. Je dient ervoor te zorgen dat het product binnen twee weken na het indienen van de serviceaanvraag bij ons binnen is. Binnen deze termijn kunnen wij de aanvraagdatum hanteren bij het verwerken van jouw serviceaanvraag. Als het product later bij ons binnenkomt zullen wij de datum van ontvangst door SluisICT hanteren.